Hypotheken

Snel en zorgeloos een hypotheek afsluiten. Met slimme IT zorgen we ervoor dat de afhandeling van een hypotheekaanvraag makkelijker, efficiënter en sneller verloopt.

Inzichtelijker en flexibeler hypotheekproces

We stellen mensen in staat om zelf verantwoorde keuzes te maken. Ook bij het kopen van een huis en het dragen van een hypotheek. Door minder handmatige – en foutgevoelige – werkzaamheden en efficiëntere processen, maken we de afhandeling van hypotheekaanvragen makkelijker en sneller. Zo verbinden we de consument met de adviseur en kiezen zij samen voor een passende geldverstrekker. Hierdoor weet de consument sneller waar hij aan toe is.

“Mensen weten sneller of ze hun droomhuis kunnen betalen.”

Clint van Haalen
Directeur sector Finance

Financiële gegevens inzichtelijk en begrijpelijk, voor nu en voor later. Zo maken we mensen zelfredzamer en wordt een passende hypotheek eenvoudig bereikbaar.

  • Voordelen

  • Sneller duidelijkheid over financiële mogelijkheden
  • Lagere kosten door efficiëntere afhandeling
  • Meer tijd voor advies door geautomatiseerde invoer van gegevens
  • Juiste, volledige, passende aanvragen voor geldverstrekkers

Oplossingen hypotheken

Iedere stap in het hypotheken proces kent andere uitdagingen. Bekijk hieronder per fase onze oplossingen.

1 / 5

Berekeningen in de oriëntatiefase.

Losse modules
Maximale Hypotheek berekenen
i

Het berekenen van een maximale hypotheek o.b.v. het samenvoegen van diverse services. Hierbij wordt rekening gehouden met LTV, LTI, EBV, verplichtingen, energie labels en risicoklasse.

Actuele rentelijst geldverstrekkers
i

Een up-to-date rentelijst is beschikbaar op de website of in rekentools voor geldverstrekkers en adviseurs. Deze lijst is filterbaar, waardoor alleen relevante producten worden getoond.

Verduurzamingsadvies
Klantprofiel
i

Het klantprofiel dat nu gebruikt wordt binnen Findesk kan worden aangeboden als los component.

NBI advisering en acceptatie
i

Netto besteedbaar inkomen hanteren binnen advies en acceptatie. Inclusief de PSD2 optie om betaaltransacties geautomatiseerd op te halen.

Online verduurzamen
i

Verduurzaming van woningen is hard nodig om het hoofd te bieden aan zowel de klimaatuitdagingen als de hoge energieprijzen.

Opbouw klantdossier hypotheek aanvraag incl. brondata en AI/OCR
i

Administratie van dossiervorming bij klant beleggen zodat hybride advies mogelijk gemaakt kan worden en de klant meer in de lead is.

Digitaal identificeren
i

Online de identiteit van een klant kunnen vaststellen door gezichtsherkenning i.c.m. het uitlezen van een NFC-chip.

Chatbot
i

Doormiddel van een digitale hulp vragen beantwoorden. Hiermee wordt de klantenservice of de adviseur ontlast.

Totaaloplossing
Klantportaal (Mijn omgeving)
i

 Het beschikbaar stellen van een klantportaal voor hypotheekklanten zodat ze hun hypotheek kunnen inzien en beheerprocessen kunnen uitvoeren op hun hypotheek.

Beschikbaar
Ideeën
Meer informatie?

Voor meer informatie over het platform neem contact op met Clint van Haalen. Meer weten over onze adviessoftware? Kijk op Findesk.

Contact persoon
Clint van Haalen

Directeur divisie Finance