
Voortgezet onderwijs
Goed onderwijs komt van docenten die de tijd en ruimte hebben om zich bezig te houden met de groei en ontwikkeling van hun leerlingen. Met een slim softwareplatform dat zorgt voor minder administratie en meer inzicht, zorgen we ervoor dat docenten die tijd en ruimte weer krijgen.
Tijd maken voor leerlingen en lesgeven
Ieder leerling moet het maximale uit zichzelf kunnen halen. Geholpen door bevlogen docenten die al hun aandacht kunnen besteden aan zijn of haar talenten en uitdagingen. Maar hoe doe je dat, met schaarse tijd en weinig inzicht in ontwikkeling? Met ons leerlingvolgsysteem (LVS) voor het voortgezet onderwijs automatiseren we de leerlingadministratie waar het kan en maken we belangrijke gegevens eenvoudig inzichtelijk. Zo geven we docenten meer tijd én middelen om leerlingen te ondersteunen in hun groei en ontwikkeling.
“Onze software geeft docenten de ruimte om leerlingen te ondersteunen bij hun groei en ontwikkeling.”
Gerben Hilberink Exploitatiemanager Somtoday
Behapbare werkdagen voor docenten
Somtoday is er om het werk van docenten behapbaar te maken. Enerzijds door administratief werk grotendeels te automatiseren. Anderzijds door belangrijke leerlinginformatie, die nodig is voor optimale leerlingondersteuning en gepersonaliseerd onderwijs, overzichtelijk weer te geven. Bijvoorbeeld inzicht in cijfers, aanwezigheid of de ontwikkeling van een leerling of een hele klas. Zo maken we weer ruimte in de werkdag van docenten en geven we ze weer tijd voor leerlingen.
Daarom Somtoday
- Minder administratief werk, meer tijd voor lesgeven
- Past bij onderwijs op maat
- Meer inzicht in prestaties per leerling, klas of school
Meer informatie?
Kijk op de website van Somtoday voor meer informatie over het platform of neem contact op met Maaike Goemaat

Gerelateerde cases
Overzicht
Gerelateerde oplossingen
OverzichtNieuws & Kennis
Overzicht
FD.nl: Keuze genoeg, maar digitale lessen kunnen klaslokaal niet vervangen
Na drie weken thuisonderwijs komen de grenzen van alle digitale oplossingen in zicht. Voor het contact in de klas heeft niemand een goed alternatief.

Scholen in Twente aan de slag met digitale les en huiswerkpakketjes
Om de thuiszittende leerlingen bij de les te houden, zoeken scholen massaal hun toevlucht in digitale lesprogramma’s.

Somtoday Connect maakt datastromen transparant
Scholen beschikken over steeds meer digitale leermiddelen op school, maar hebben amper inzicht in het gebruik. Als lead business developer van Somtoday weet Bert Thijs de Jong hoe lastig dat is. Zeker als je bedenkt dat een derde van het leermiddelenbudget uit digitale licenties bestaat...