Topicus maakt gebruik van cookies

Om u persoonlijker van dienst te kunnen zijn, maken we gebruik van cookies. Dit betekent in het kort dat wij met behulp van cookies:1. onthouden wat uw instellingen, voorkeuren en inloggegevens zijn, om het bijvoorbeeld mogelijk te maken om automatisch in te kunnen loggen; 2. kunnen bijhouden hoeveel bezoekers onze website hebben bezocht, wat hun locatie was en welke pagina’s van de website zij hebben bezocht. Dit doen wij om onze website te kunnen verbeteren; 3. de inhoud van onze website kunnen aanpassen aan de hand van uw gebruikersprofiel.Lees meer in onze cookieverklaring
lees hier ons Cookie Statement

loading...
Bezig met laden
Nieuws 6 februari 2018

Blog: Zorg als bank voor de ideale klantbeleving

Je wilt als bank klaar staan bij belangrijke financiële momenten in het leven van je klant. Jij hebt de kennis en de juiste tips & tricks waarmee zij grip houden op hun financiën. Maar hoe zorg je voor de ideale klantenbeleving?

Geld en leven

Ons bestaan is onlosmakelijk verbonden met geld. Ieder mens komt op cruciale punten in zijn leven voor cruciale financiële vraagstukken te staan. Hoe kan ik mijn zakgeld het slimst besteden? Hoe vind ik een hypotheek die bij me past? Hoe spaar ik voor mijn kind?  Belangrijke momenten en belangrijke vragen, waarbij goede en makkelijke hulpmiddelen enorm waardevol kunnen zijn.

Klantbehoefte

Bij Topicus stellen we banken in staat om op die belangrijke momenten klaar te staan voor hun klant. Wij begrijpen jouw klant en zijn vragen. Daarom ontwikkelen we online oplossingen waarmee je hen grip geeft op hun financiële situatie. Onder het label Monli (Money and Living) maken we handige apps en portalen die barsten van de beleving en gericht inspelen op het gedrag en de behoeften van consumenten.

Voor ieder groot financieel moment creëren wij een toegankelijke oplossing met impact.

Van zakgeld tot hypotheek

Het moment dat je voor het eerst zakgeld krijgt is voor ieder kind magisch. Tegelijkertijd is dit het eerste grote moment waarop je moet nadenken over financiën. Daarom ontwikkelden wij een app waarmee kinderen spelenderwijs leren sparen. En de ouders helpen we ook: zij rekenen bij Monli bijvoorbeeld makkelijk uit wat de kosten voor een kind per maand zijn en wanneer ze het beste kunnen sparen voor later. We houden daarbij met alles rekening, van kinderopvangtoeslag en kinderbijslag tot de kosten van eten. Wist je bijvoorbeeld dat jongens vanaf hun 14e per dag voor 58 cent meer eten dan meisjes?

Een ander belangrijk moment is het kopen van een huis. Monli ontwikkelde de ‘Checklist Verhuizen’. Mensen die een huis kopen krijgen zo een overzicht van alles wat ze moeten doen. Bovendien regel je via de app direct zaken als de aanvraag van een hypotheek, de opdracht voor een taxatie of het boeken van een verhuisbedrijf. En als ze eenmaal in het huis wonen, blijven we ze helpen. Bijvoorbeeld met tips hoe ze op slimme wijze geld kunnen besparen.

We eat our own cooking

We kunnen natuurlijk oplossingen ontwikkelen waarvan we ‘denken dat het werkt’, maar we willen wéten dat het werkt. Daarom publiceren wij via Monli.nl onze eigen apps en portalen. We experimenteren live in een eigen open proeftuin met onze eigen software. Klanten krijgen antwoord van echte mensen als ze vragen hebben, via de telefoon of email, maar eigenlijk vooral via Whatsapp. Klanten kunnen bijvoorbeeld ook echt een hypotheek krijgen. Onze online marketing wordt ingezet om mensen naar onze sites en apps te krijgen. Het is dus een experiment, maar wel een serieus experiment. We eat our own cooking, want alleen op die manier leren we wat wel en niet werkt.

Ook een app voor jouw klanten?

De apps en portalen die slagen in de proeftuin vormen een bewezen oplossing voor klanten van banken. Zo kan je als bank één van deze apps of portalen gebruiken en onder je eigen merk uitrollen naar je klant. Hoeft alleen een huisstijl te worden toegevoegd? Prima! Wil je de app aanpassen op jouw merk of dienstverlening? Ook prima! Door samen te werken kunnen we klantgedrag vergelijken, van elkaar leren en de oplossingen nog beter maken. Samen kunnen we ervoor zorgen dat je als bank klaar staat met de juiste oplossing op het juiste moment.

Wil je een app voor jouw klanten, meedoen met een live experiment of gewoon meer weten? Neem contact op!

Deel

Contactpersoon:
Rob de Negro Innovation Lead rob.de.negro@topicus.nl

Nieuwsbrief

Bel me terug

Bel me terug
Bezig met versturen