Topicus maakt gebruik van cookies

Door gebruik te maken van de website ga je akkoord met ons cookie gebruik.
Meer informatie

loading...
Bezig met laden
Nieuws 6 februari 2018

Blog: Zorg als bank voor de ideale klantbeleving

Je wilt als bank klaar staan bij belangrijke financiële momenten in het leven van je klant. Jij hebt de kennis en de juiste tips & tricks waarmee zij grip houden op hun financiën. Maar hoe zorg je voor de ideale klantenbeleving?

Geld en leven

Ons bestaan is onlosmakelijk verbonden met geld. Ieder mens komt op cruciale punten in zijn leven voor cruciale financiële vraagstukken te staan. Hoe kan ik mijn zakgeld het slimst besteden? Hoe vind ik een hypotheek die bij me past? Hoe spaar ik voor mijn kind?  Belangrijke momenten en belangrijke vragen, waarbij goede en makkelijke hulpmiddelen enorm waardevol kunnen zijn.

Van zakgeld tot hypotheek

Het moment dat je voor het eerst zakgeld krijgt is voor ieder kind magisch. Tegelijkertijd is dit het eerste grote moment waarop je moet nadenken over financiën. Daarom zijn er apps ontwikkeld waarmee kinderen spelenderwijs leren sparen.

De ouders worden ook geholpen: applicaties berekenen bijvoorbeeld makkelijk uit wat de kosten voor een kind per maand zijn en wanneer ze het beste kunnen sparen voor later. Met alles wordt rekening gehouden, van kinderopvangtoeslag en kinderbijslag tot de kosten van het eten. Wist je bijvoorbeeld dat jongens vanaf hun 14e gemiddeld per dag voor 58 cent meer eten dan meisjes?

Een ander belangrijk moment is het kopen van een huis. Met behulp van handige checklists krijgen mensen die een huis kopen een overzicht van alles wat ze moeten doen. Daarnaast zijn er applicaties waarbij je direct zaken als de aanvraag van een hypotheek, een taxatie of  een verhuisbedrijf regelen. En als ze eenmaal in het huis wonen, worden ze geholpen door bijvoorbeeld tips over hoe ze op slimme wijze geld kunnen besparen.

We eat our own cooking

Bij Topicus stellen we banken in staat om op deze belangrijke momenten klaar te staan voor hun klant. Onder het label Monli (Money and Living) publiceren wij via onze eigen apps en portalen. We experimenteren live in een eigen open proeftuin met onze eigen software. Klanten krijgen antwoord van echte mensen als ze vragen hebben, via de telefoon of email, maar eigenlijk vooral via Whatsapp. Klanten kunnen bijvoorbeeld ook echt een hypotheek krijgen. Onze online marketing wordt ingezet om mensen naar onze sites en apps te krijgen. Het is dus een experiment, maar wel een serieus experiment. We eat our own cooking, want alleen op die manier leren we wat wel en niet werkt.

Ook een app voor jouw klanten?

De apps en portalen die slagen in de proeftuin vormen een bewezen oplossing voor klanten van banken. Zo kan je als bank één van deze apps of portalen gebruiken en onder je eigen merk uitrollen naar je klant. Hoeft alleen een huisstijl te worden toegevoegd? Prima! Wil je de app aanpassen op jouw merk of dienstverlening? Ook prima! Door samen te werken kunnen we klantgedrag vergelijken, van elkaar leren en de oplossingen nog beter maken. Samen zorgen we voor de ideale klantbeleving.

 

Deel

Meer weten?

Wil je een app voor jouw klanten, meedoen met een live experiment of gewoon meer weten? Neem contact op!

Nieuwsbrief

Bel me terug

Bel me terug
Bezig met versturen