Topicus maakt gebruik van cookies

Door gebruik te maken van de website ga je akkoord met ons cookie gebruik.
Meer informatie

loading...
Bezig met laden
Nieuws 15 november 2017

Blog: De aanhouder wint

Twee jaar geleden maakte ik al kennis met Topicus. Helaas sloeg ik toen net de plank mis tijdens mijn zoektocht naar een stage. …Maar de aanhouder wint en dit jaar kwam ik samen met Topicus tot een passende opdracht voor mijn afstudeerstage. In deze blog vertel ik je graag meer over mijn ervaring met Topicus en de zoektocht, totstandkoming en inhoud van mijn opdracht.

Van Lelystad naar Utrecht naar Zwolle

Hallo allemaal! Mijn naam is Gabriel Visser en met een mbo niveau 4 diploma op zak, zit ik momenteel in het laatste jaar van mijn studie Business IT & Management (BIM), aan de Hogeschool Utrecht. Ik leer zowel de ICT als de bedrijfskundige kant. Hoewel van Utrecht naar Zwolle als een lange reis klinkt (dat is het ook), ben ik woonachtig in Lelystad. Dus met de trein naar Topicus aan de Zuiderzeelaan in Zwolle duurt maar een halfuur.

Sollicitatie na sollicitatie

Twee jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met Topicus. Een medestudent stuurde mij een stagevacature toe voor een Apple Watch onderzoek en Topicus leek hem wel een typisch bedrijf voor mij. Helaas waren er tegen de tijd dat ik mijn motivatiebrief mailde geen plekken meer beschikbaar, dus een jaar later probeerde ik het nog een keer. Wederom sloeg ik toen helaas de plank mis, omdat mijn focus nog lag op het afronden van mijn tentamens, maar Topicus leek mij toen al een uitdagende en leuke organisatie.

2 jaar later…

Twee jaar later kwam mijn afstudeerperiode in zicht. Dit keer bedacht ik me vroegtijdig om op zoek te gaan en kwam ik de vacature tegen voor de opdracht ‘systeem implementatie’. Ik stuurde snel mijn motivatie op en na een geslaagd sollicitatiegesprek mocht ik starten!

Eén systeem voor klantgegevens

Topicus is een groot maar verrassend “eigenwijs” bedrijf. Dit zorgt ervoor dat er snel wordt gehandeld naar veranderingen en klantbehoeften, en iedereen tevens de vrijheid heeft om te werken op een manier die hij of zij zelf fijn vindt. Veel voordelen dus, maar het brengt ook een nadeel met zich mee: na klantcontact is het niet altijd makkelijk om informatie over de verschillende afspraken terug te vinden.

Om dit gelijk te trekken bestaan er Customer Relationship Management (CRM) systemen. Mijn opdracht houdt in dat ik Paul Kamphuis (Sr. Consultant Topicus.Finance) ondersteun tijdens het onderzoek naar, en uiteindelijk implementeren van, zo’n nieuw systeem binnen Topicus. Het doel is om Topicus’ administratie- en commerciële salesmedewerkers makkelijker, efficiënter en consistenter met klanten te laten omgaan door ondersteuning van CRM

Familiegevoel

Terwijl ik dit schrijf, rond ik mijn eerste maand bij Topicus af. Als ik de sfeer in één woord moet omschrijven dan is dat: familiegevoel. Ik krijg grotendeels de vrijheid om mijn eigen werkstijl te hanteren met flexibele werktijden en werkplekken. Ondanks dat er in het kantoor in Zwolle zo’n 80 man rondloopt, lijkt iedereen elkaar als vrienden te kennen. Op de kamer waar ik zit komen elke dag wel mensen langs om even een babbeltje te maken.

Op de jaarlijkse Topicus.Finance Horizon (Hackathon) was dit ook duidelijk te zien en maakte ik kennis met een snelwerkend en gezellig team om twee dagen mee te werken aan een heel tof idee. Namelijk een online tool waarmee bedrijven controleren hoe goed zij bezig zijn op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Topicus is gelukkig altijd op zoek naar nieuwe manieren om te verbeteren, dus ik krijg vrij weinig weerstand voor veranderingen en goede ondersteuning van iedereen waarmee ik werk.

 

Deel

Contactpersoon:

Actueel

Nieuwsbrief

Bel me terug

Bel me terug
Bezig met versturen